2011wszystkie prawa zastrzezone.

sobota, 2 kwietnia 2011

Kawa i herbata po arabsku



Na kawe i herbate w arabskich krajach znajdzie sie miejsce i czas.sa one najczestszym napitkiem arabow.Jesli mamy gosci w domu to herbate podaje sie na tzw.dziendobry a kawe na dowidzenia.Herbate i kawe podaje sie na weselach i na pogrzebach.Te napoje towarzysza arabom przy kazdych okazjach.Arabowie nie moga wyobrazic sobie zycia bez herbaty ,kawy no i oczywiscie cukru.Cukier jest bardzo wazny,gdyz kawa i herbata musza byc mocno slodkie.
Rowniez mozna napotkac sie na male lokale ,ktore podaja tylko kawe i herbate a do tego mozna popalic sobie z argieli.
Kawa arabska jest bardzo pobudzajaca i zapach kardamonu czjemy z daleka.Mamy dwa rodzaje kawy arabskiej.Kawa murra czyli gorzka bez cukru,podawana przy  potrawie masaf(tradycyjny posilek),na weselach i pogrzebach.Kawa slodka czyli z cukrem podawana dla gosci i jest  pita codziennie .Obie te kawy sa z dodatkiem kardamonu.
Herbata arabska podawana jest przy sniadaniu ,obiedzie, kolacji ,dla gosci.Arabowie pija ja bez umiaru.herbate mozna pic z nana czyli mieta , z dodatkiem kory cunamonowej i kardamonu.

autor; Om Ali

6 komentarzy:

  1. Byłem w Egipcie na wczasach a ,że bardzo lubię herbatę to w barze przeważnie ją zamawiałem. Proszę sobie tylko wyobrazić 40C wszyscy piją napoje gazowane, alkohole itp. a ja chyba jako nie liczny zamawiam herbatę - przynajmniej tak wnioskuję po minie kelnera

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam te same spostrzeżenia ,że przy 40C Europejczykom lepiej wchodzi alkochol niż ta wspaniała herbata ,czy kawa . Mina kelnera rzeczywiście bywa wymowna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kawa arabska to jedna z najlepszych rzeczy na świecie. Odkąd wypiłem kilka filiżanek na wycieczce w Dubaju, to żadna inna kawa mi po prostu nie smakuje, dlatego też muszę sobie robić kawę samemu zgodnie z recepturami Bliskiego Wschodu, żeby się nią delektować. Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego życia w Arabii :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przyrządzałam sobie jeszcze kawy po arabsku. Muszę wypróbować :). Moją ulubioną jak do tej pory pozostaje espresso. Podaję ją w specjalnych filiżankach o pojemności 50 ml, które kupiłam swego czasu na https://duka.com/pl/kawa-i-herbata/filizanki. Wybór filiżanki jest dość istotny i zależy przede wszystkim od rodzaju kawy. Stąd w sklepach znaleźć można m.in. naczynia do serwowania latte, cappuccino, czy espresso.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie każdy kraj ma swoje zasady co do parzenia kawy czy herbaty i to mi się akurat bardzo podoba. Oczywiście istotnym również jest to jaką kawę lub herbatę pijemy. Ja chwalę sobie tą ze sklepu https://www.coffeea7.pl/ i muszę przyznać, że jest pyszna.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...